zondag 3 augustus 2014

Etappe 15

Na een goede nachtrust konden we vertrekken voor onze voorlaatste etappe. Op onze kaart zagen we dat we 2 heuveltjes over moesten. In vergelijking met gisteren zou dat peanuts zijn. Maar al snel bleek dat het serieus klimmen was. We vertrokken in de Drôme- vallei . Een droom om door te fietsen maar o zo heuvelachtig!

De eerste col , de col de Lauzun was er al eentje om u tegen te zeggen! Meer dan 8 km aan 7 à 8 % in een temperatuur van meer dan 30 graden!!! Wat puften we! De weg werd op een bepaald moment heel smal , slechts 3 meter . Wel indrukwekkend!

We verfristen ons even in een riviertje langs de kant om daarna nog 100 m te stijgen.

Op de top (504m) had je een prachtig uitzicht! Ideaal voor een picknick!

We draaiden ons blaadje in ons boekje en wat zagen we: nog een beklimming ...in Aleyrac bestegen we de Montagne de la Série . Een van 7 km aan 5 % ! De afdaling was dan ook zalig! 6km bollen ! In de verte zagen we de Mont Ventoux!

Het werd nu vlakker en de Provençaalse geuren gaven ons nieuwe energie. Na enkele kilometers geen kat te zien kwamen we plots in een kermis terecht in Valréas! Met de fiets aan hand stapten we erdoor. Ines trakteerde op churros. Dat smaakte reuze! Nog een fris drankje en we waren weer klaar voor de laatste eindsprint.

Een hotel met een zwembad stond ons op te wachten! Een frisse duik hadden we meer dan dik verdiend! En wie kwam daar al snel : Michel! Hij was al onderweg naar Belvezet maar was te curieus om te zien hoe we het stelden. Hij controleerde onze fietsen met plezier en trakteerde ons op een lekker etentje.

Doodmoe kropen we in ons nestje en droomden al van onze aankomst morgen!